Kukaan ei ole voinut välttyä viimeaikaisilta pitkiltä sessioilta niin Zoomissa, Teamsissa kuin GoToWebinaarissakin. Etäkokouksiin on nyt kuitenkin alettua tottua, ja Finugissa päätettiin järjestää myös vuosikokoustamista etäyhteyksien välityksellä. Kokoukseen oli saatu vielä kirsikkana kakun päälle muutama todella mielenkiintoinen esitys SAP:in uusista tuulista alan asiantuntijoilta, joten jokaiselle oli varattu tässä kokouksessa jotakin! 

Erikoistilanteista ilo irti! 

Näinä aikoina erikoistilanteista on tullut jo normi, mutta toissaviikkoisesta vuosikokouksesta otettiin silti kaikki mahdollinen irti. Aamu käynnistettiin siis Teemu Jokisen esityksellä “SAP Analytics Cloud Planning – Workflow ja läpinäkyvyys suunnitteluprosesseihin”. Teemu kertoi aiheesta varsin syväluotsaavasti, ja kävi Cloud Planningin perusteet pienellä lisämausteella läpi kuulijoille. Aiheesta nähdään ensi viikolla vielä pintaa syvemmälle menevä webinaari, jossa päästään näkemään aiheesta käytännön demoja. 

Teemun esityksen jälkeen päästiin päivän ydinasiaan kiinni, kun Aleksi Rustholkarhun johdolla avattiin SAP Finugin vuosikokous. Tekniseltä toteutukseltaan tapahtuma oli varsin samanlainen kun normaalisti järjestettävä kokous, mutta osallistujat olivat vain etänä “paikalla”.  

Finugin puheenjohtajana kaudelle 2020-2021 jatkaa Mikko Vepsäläinen. Yhdistyksen hallituksen kokoonpano uudistui, kun mukaan saatiin Katri Metsämäki HKScanilta. Voit lukea lisää hallituksesta ja sen kokoonpanosta tältä sivulta. 

Kokouksen esityslistan läpikäynnin jälkeen etäkokous julistettiin päättyneeksi kello 10.31 ilman sen suurempia kommervinkkejä. SAP Finug kiittää kaikkia kokoukseen osallistuneita. 

Asiakasvallankumouksesta aina sovelluslaajennuksiin? 

Aamupäivä sai jatkoa Tomas Estlanderin luotsaamana, kun osallistujille tarjoiltiin esitystä asiakaskokemuksen hallinnasta. “Join the Customer Experience Revolution” oli esityksen ensimmäisen dian sanoma, ja hän valaisi että miksi tämä on juuri se vallankumous, johon jokaisen tulisi liittyä.  

Vanha sanonta, että vanhan asiakkaan pitäminen on halvempaa kuin uuden asiakkuuden hankkiminen, on nykyään ehkä ajankohtaisempaa kuin ikinä, joten asiakaskokemukseen tulisi kiinnittää yhä enemmän huomiota. Tomaksen esityksen voit katsoa tästä linkistä kokonaisuudessaan. 

Asiaa jatkettiin Cloud Platformin tiimoilta, kun SAP:in Eero Koskinen pääsi jakamaan tietojaan pilvi-platformien sielunmaailmasta eli teknisestä puolesta. Enterprise Architect roolissaan SAP:illa Koskinen onkin kerryttänyt todella vahvat tiedot aiheesta, joten esitys oli varsin valaiseva. Esitys nähtävissä täältä. 

Tulevia SAP Finug tapahtumia 

Jo pidetyt webinaarit ja niistä saadut positiiviset palautteet antavat uutta tarmoa järjestää vastaisuudessakin laadukkaita etätapahtumia SAP Finugin jäsenille. Nopealla kalenterin vilkaisulla voimme myös todeta, että vaikka fyysiset tapahtuvat loistavat poissaolollaan niin webinaarikausi on kovassa vauhdissa. Tilaisuutta ei siis kannata jättää hyödyntämättä, vaan osallistua rohkeasti oppimaan jotain uutta webinaarien välityksellä!